کد خبر: ۲۲۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
ربابه امینیان که نامش در یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های کلاهبرداری ثبت شده است 35 سال پیش در چنین روزهایی محاکمه شد. اما اتهامات او چه بود و محاکمه اش چه سرنوشتی پیدا کرد؟

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: روزنامه اطلاعات در ۲۹ شهریور سال ۶۷درباره این پرونده اینگونه نوشت؛ پرونده قطور ربابه امینیان که به اتهام میلیون‌ها تومان کلاهبرداری و صدور چک بلامحل دستگیر شده است، روز گذشته در شعبه ۱۳۸ دادگاه کیفری یک تهران مجددا به جریان افتاد.

بر اساس شکایت شاکیان و تحقیقات انجام شده در بازپرسی، برای این زن کیفرخواست‌های متعددی که مبلغ کل آن بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان است، صادر شده است.

ربابه امینیان در ۱۵ خرداد سال گذشته به اتهام رد وبدل کردن میلیون‌ها تومان ارز مختلف توسط ماموران تجسس تهران دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت. وی در بازجویی‌های اولیه ۳۰ نفر از دوستانش را به عنوان همدست خود معرفی کرد و یادآوری شد که از اواسط سال ۶۵ به کار ارز روی آورده است.

وی در جریان دادگاه اول متعهد شد که مبالغ دریافتی از شاکیان را در صورت آزادی پرداخت خواهد کرد. دادگاه نیز با اخذ رضایت شاکیان به وی فرصت داد که بدهی خود را بپردازد. لیکن از آنجا که وی به تعهدات خود عمل نکرد و شاکیان دیگری نیز به شاکیان قبلی افزود شد، پرونده وی مجددا در یکی از  شعبات بازپرسی دادسرا به جریان افتاد و نامبرده برای دومین بار به زندان افتاد.

ربابه امینیان دیروز در جریان دادگاهی که به ریاست نوروزی در شعبه ۱۳۸ دادگاه‌های کیفری تشکیل شد، حاضر شد و مجددا مورد محاکمه قرار گرفت.

در جریان دادگاه ۷۸ نفر از شاکیان مبالغ مورد ادعایی خود را در دادگاه عنوان کردند اما وقت به پایان رسید.

ادامه دادگاه، استماع سخنان سایر شاکیان و مدافعات متهم که به علت حجم پرونده ارتفاع آن به حدود یک متر می‌رسد، به جلسه بعدی موکول شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار